8 Nisan 2012 Pazar

Polis eğitiminde vazgeçilmez ülkeyiz!


Türkiye, polis eğitiminde son yıllarda tercih edilen ülke haline geldi.


AA muhabirinin Emniyet Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Türk Polis Teşkilatı, yabancı ülke polis teşkilatlarıyla işbirliği faaliyetlerini geliştirmek, teşkilatın kazandığı tecrübeleri ve bilgi birikimini dost ve kardeş ülke polis teşkilatlarıyla paylaşmak amacıyla uluslararası eğitimlerdüzenliyor.

Son yıllarda yakaladığı gelişim ivmesiyle birçok ülkenin dikkatini çeken Türk Polis Teşkilatının düzenlediği uluslararası eğitimler, büyük ilgi görüyor.

Güvenlik alanında yapılan işbirlikleri kapsamında düzenlenen uluslararası eğitim programlarına, şimdiye kadar 56 ülkenin polis teşkilatından katılımoldu.

Türk polisinden eğitim alan ülkeler arasında, Fransa, Hollanda, Afganistan, Antigua ve Barbuda, Arnavutluk, Azerbaycan, Bahreyn, Belize, Bosna Hersek, Bulgaristan, Cezayir, Çin Halk Cumhuriyeti, El Salvador, Etiyopya, Fildişi Sahilleri, Filistin, Gürcistan, Honduras, Irak, Karadağ, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Kosta Rika, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Lübnan, Makedonya Cumhuriyeti, Malezya, Mali, Moldova, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Panama, Romanya, Sırbistan, Singapur, Sudan, Suudi Arabistan, Suriye, Tacikistan, Tanzanya, Türkmenistan, Uganda, Gambiya, Gine, Guatemala, Güney Kore, Malta, Meksika, Mısır, Moğolistan, Ukrayna, Umman ve Ürdün bulunuyor.

Türk polis teşkilatından eğitim talep eden yabancı ülke polis teşkilatlarının taleplerinin profesyonel bir şekilde yerine getirilebilmesi amacıyla Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından ''Uluslararası Eğitim Kataloğu'' yayımlanıyor. Eğitim Dairesi Başkanlığı koordinesinde, yurt dışı eğitim düzenleyen birimlerin katkılarıyla hazırlanan katalogda, Türk Polis Teşkilatı'nın yabancı ülke polisine yönelik düzenleyebileceği hizmet içi kurslara ait bilgiler yer alıyor. Türkçe-İngilizce, Türkçe-Rusça ve Türkçe-Arapça dillerinde hazırlanan bu kataloğa göre, Türk polisi yabancı ülke polisine 97 farklı kurs düzenliyor.

Türk polisi tarafından yabancı ülke polis teşkilatlarına yönelik düzenlenen eğitim faaliyetlerinin bir ayağını da ''Temel Polislik Eğitimi'' oluşturuyor. Bu kapsamda da Afganistan İslam Cumhuriyeti arasında imzalanan Mutabakat Muhtırası hükümleri doğrultusunda Afgan polis adaylarına yönelik olarak Sivas'taki Polis Meslek Eğitim Merkezi'nde, daha önce alanında hiçbir eğitim almamış 490 Afgan polis adayı için ''Temel Polis Eğitimi'' verildi. Bu eğitimi başarıyla tamamlayan Afgan polis adayları, ülkelerinde orta kademe polis yöneticisi olarak görev yapacak.

Türk polis teşkilatının düzenlediği uluslararası eğitimlere olan talebin ilerleyen zamanlarda daha da artmasının beklendiğini belirten yetkililer, şunları kaydetti:

''Son yıllarda yabancı ülke polis teşkilatlarıyla yürütülen eğitim işbirliği çalışmaları büyük hız kazanmıştır. Bugün gelinen noktada Türk polis teşkilatı sadece eğitim alan değil, yakaladığı gelişim ivmesiyle eğitim veren, eğitim talep edilen bir konuma gelmiştir. Çok farklı alanlarda düzenlenen bu eğitimler, teşkilatımızın polislik alanındaki bilgi birikiminin, deneyimlerinin ve kullanmakta olduğu polisiye teknolojinin uluslararası alanda kabul gördüğünün açık bir göstergesidir.''
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© 2011 PMYO - PMYOHaber.Blogspot.Com - (Polismyo.com)
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top